close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ליל הסדר ברומניה- מהדרין

מערכת שורשה כסליו, תשעה27/11/2014

ליל הסדר 2015 ברומניה בבוקרש עם ג'רוזלם גלובל טורס מלון 5 כוכבים כשר למהדרין חב"ד. ל4 ימים או בברשוב 4 כוכבים שבת פנסיון מלא למהדרין

תגיות:
ליל הסדר 2015 ברומניה  בבוקרש עם ג'רוזלם גלובל טורס
מלון 5 כוכבים כשר למהדרין חב"ד  .לא שרויה  3957ש"ח ל4 ימים
או בברשוב  4 כוכבים  שבת פנסיון מלא למהדרין חב"ד לא שרויה  3573ש"ח
כולל טיסות  ללא העברות. להרשמה הקליקו כאן

להזמנות בטלפון:  0544869538 אילנה טאפט

א' דחוה"מ
לאחר ארוחת הבוקר, נצא לכיוון העיר בוזאו  (Buzau)   שם נפגוש לראשונה את הרי הקרפטים, נהר הבוזאו, הרי הגעש מבוץ הוולקני, המבעבע בבועות ענק, בתוך נוף מדברי למחצה, אווירה מוזרה ומרתקת.  

נמשיך לעיר ברשוב (Brasov) ביסודה היא עיר התיירות הרומנית, עיירה ציורית לחלוטין שמושכת מספר רב של מבקרים עקב מגוון האטרקציות שהיא מציעה -  ארמונו של פלה, הכנסייה השחורה ועוד. עיקר האקשן בברשוב מתרכז סביב כיכר גדולה שמאפיינת כל עיר תיירות אירופאית, המוקפת במגוון רב של מסעדות מעולות, מגוון רב של חנויות אופנה, סקי ובידור לכל המשפחה. כמו כן ברשוב מציעה גם עשרות מקומות בילוי לכל המשפחה, וכן מועדוני בריאות רפואיים. 

במידה ויישאר לנו זמן, נמשיך לפויאנה ברשוב (Poiana Brasov) העיירה הקסומה נמצאת בלב הרי הקרפטים כ- 20 ק"מ מהעיר ברשוב ו 200 ק"מ מבוקרשט. פויאנה ברשוב נמצאת בגובה 1030מ' ומוקפת בעצי אשוח. זהו אתר הסקי הבינלאומי של רומניה, שאליו מגיעים תיירים רבים מדי שנה. באתר מסלולי סקי ברמות שונות

נסיים את היום הראשון - לא לפני שנכנס למסעדה הידועה והמיוחדת של הקהילה היהודית בעיר ברשוב – אוכל ברמה גבוהה במיוחד עם טבח ישראלי, כשרה למהדרין.



נעבור בעיר קורטאה דה ארג'ש (Curtea de Arges)  שם נמצא מנזר על שם העיר שממוקמת לרגלי הרי פגרש (Fagaras)  בעמק נהר ארג'ש, במרחק של 150 ק"מ מבוקרשט. מנזר זה הוא בין החשובים ביותר ברומניה, בגלל היותו מקום קבורתם של מלכי רומניה, יופיו ופארו והאגדה על בנייתו, הפך אותו למקום עלייה לרגל, הן לתיירים מכל העולם ובפרט למאמינים המקומיים המגיעים אליו להתפלל. האתר הוא בעל ערך אומנותי וארכיטקטוני החשוב ביותר.
פני הכנסייה מרשימים, עם ציורי שמן מפוארים של מלאכים ומלכי רומניה, פרי יצירתם של טובי ציירי צרפת מאותה התקופה, איקונות רבות מזהב, לוחות זהב עם כיתוב פרי ידה של המלכה אליזבת (Elizabeta) ושנים עשרה עמודי שיש מפוארים המייצגים את שניים עשר השליחים ועוד. 

 ד' דחוה"מ   
ביום האחרון ניסע לכיוון העיר פלוישט(Ploesti) "בירת הזהב השחור" מקור הנפט היחיד במרכז אירופה, ממוקמת בדרום רומניה, 56 ק"מ צפונית לבוקרשט והיא העיר המרכזית בעמק פראחובה. פלוישט עשירה בנהרות ובעצי אלון עתיקים. בעמקים סביב העיר ישנם אזורים בהם מגדלים גפנים, וכפרים המזכירים את ימי הביניים. בעיר זאת מיצרים את המכוניות המקומיות דאצ'יה.נמשיך לעיר הבירה בוקרשט (Bucuresti) שהיא אחת הערים הססגוניות במרכז אירופה. היא משלבת עושר תרבותי, ארכיטקטורה מפוארת, נוף מרהיב, פרקים, אגמים, אוכל טוב ואנשים חמים.

ארמון הפרלמנט (Palatul Parlamentului) - הוא השני בגודלו בעולם אחרי הפנטגון. בנייתו הצריכה עבודה של עשרים אלף פועלים ו-700 אדריכלים,והוא עלה מיליארדים לקופת המדינה. המבנה מורכב משמונה ארמונות, ושוכנים בו מאות משרדים, אולמות וחדרי ועידות. הרבה פריטים מצופים בזהב, רצפות שיש, וילונות קטיפה ונברשות קריסטל ענקיות, עובדה שהופכת את הסיור במקום למרשים במיוחד. ככל שהזמן יאפשר זאת, נבקר במספר אתרים בעיר, לפני שנחזור לארצנו האהובה.

ב' דחוה"מ

לאחר ארוחת בוקר, נצא לעיר בראן (Bran)  העיר בה הוקם מבצרו של דרקולה, מבצר עליו נכתבו הרבה סיפורים ונוצרו הרבה סרטים, מקום של אתרי סקי, ונופים מרהיבים. המבצר מושך מדי שנה כ 500,000 תיירים זרים ורומנים, והוא האטרקציה התיירותית שממוקמת במקום העשירי בעולם במשיכת תיירים.
נצעד בחדרי המבצר העתיק שמשמש היום כמוזיאון, נתוודע אל קורות משפחתו של דרקולה, נצעד בינות לחדרי המבצר, במעברים מיוחדים ונסתרים ונותיר זמן חפשי לעיירה הסובבת את המבצר ולשוק המפורסם למרגלות המצודה.

בתום הסיור ניסע לבקר במפעלים מקומיים, בהם נוכל לרכוש בגדים באיכות מעולה! מהמותגים המובילים באירופה, במחירי יצרן, זולים במיוחד.

ג' דחוה"מ
ניסע לטרנספאגרשן (Transfagarasan)  בו תראו פרויקט שהיה ידוע מראש כבלתי הגיוני לביצוע, ובכל זאת החליט לבצעו הנשיא צ'אושסקו, כאשר המטרה הייתה לחבר בין המזרח למערב וללא כל התחשבות בתנאי השטח, עם הראש בקיר! התוצאה הסופית, פרויקט ייחודי באירופה ואולי בעולם כולו, בו נסלל כביש בין ההרים עם שני מסלולים, מפותלים מאוד! באורך של 92 ק"מ, בו נבנו 27 גשרים, כאשר מהירות הנסיעה מוגבלת ל 40 קמ"ש.



לצורך העניין נחפרה גם מנהרה ארוכה במיוחד, תחת ההר פאלטינול (Paltinul) באורך של 900 מטר כאשר אוורור המנהרה מגיע בצורה טבעית עקב זרמי האוויר החזקים במקום. הנוף במקום מדהים, הרים, נהרות, אגמים, מפלי מים, רכבל, בתי מלון והרבה תיירים שנמשכים למקום. המסלול נבנה במשך 4 שנים כאשר נעקרו מהמקום 3 מילון טון של סלעים.

כדי לסלול את הכביש השתמשו ב-6 טונות של חומרי נפץ ואנשים רבים נפצעו והלכו לעולמם, אך אין בנמצא מסמכים שיעידו על המספרים האמתיים. אגב, נהגים מקצועיים טוענים שמדובר בכביש הטוב ביותר בעולם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה